Utolsó
módosítás időpontja: 2016.04.05
On-line Beszerzési Rendszer Üzleti
Szabályzata
K&H Csoporttagok és a KBC magyarországi kapcsolt
gazdasági társaságai
nevében eljáró
képviselő, a K&H Bank Zrt, mint Szervező, a továbbiakban „Szervező”
jogosult jelen on-line beszerzési rendszer használatára.
1. Általános
rendelkezések
1.1. A
Szervező fenntartja a jogot jelen Szabályzat módosítására. A Szervező a
Szabályzat aktuális verzióját a módosítás időpontját jól láthatóan feltüntetve
közzéteszi a beszerzési rendszeren. A módosított Szabályzat megjelentetését
követően azonnal hatályba lép. Az On-line Beszerzési Rendszer internetes
felületén minden felhasználó mindig az aktuális szabályzatot láthatja.
1.2. Az
Internet hálózat-, és a végfelhasználók helyi infrastruktúrájának működési
zavaraiból fakadó fennakadásokért és esetleges károkért a Szervezőt semmiféle
felelősség nem terheli.
1.3. Az
On-line Beszerzési Rendszert igénybe vevők saját felelőssége, hogy minden
ajánlattételi vagy aukciós esemény, licitálás előtt az On-line Beszerzési rendszer
Üzleti Szabályzatát elolvassák és megértsék. Az Üzleti Szabályzat a beszerzési
rendszerbe történő belépés után a „Dokumentumok letöltése” menüből
tölthető le.
1.4. A
K&H Csoporttagok meghatalmazása alapján, a K&H Bank Zrt, a K&H
Csoportszolgáltató Kft., vagy a KBC Group Magyarországi Fióktelepe szerződik. A
K&H Bank Zrt és a K&H Csoporttagok természetesen önállóan is jogosultak
szerződéskötésre.
2. A
Szolgáltatás szereplői
2.1. Szervező
A Szervező az
ajánlattételi felhívás vagy az aukciós kiírás elkészítője és kapcsolattartója.
A Szervező az aukció esetében a kiírásban definiálja az aukció tárgyát, a hozzá
kapcsolódó fizetési, szállítási és egyéb feltételeket. Az ajánlattételi
felhívás esetén a felhívás tárgyát, határidejét, nyilvános leírását és a járulékos
információkat tartalmazó csatolmányokat rögzíti a Szervező.
2.2. Résztvevő(k)
Résztvevő lehet az a
magánszemély, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezet,
aki az adott aukcióra/ajánlattételi felhívásra meghívást nyert, és ott a Szervező
által definiált feltételeket elfogadva
· az
aukció tárgyát képző termékre, vagy szolgáltatásra licitál.
· az
ajánlattételi felhívást elfogadja, a csatolt dokumentumokat letölti, majd
ajánlatot tesz.
3. On-line
beszerzési cselekmények típusai
3.1. Aukciók
A Szervező
rendszerében lebonyolítható aukciók céljukat tekintve lehetnek beszerzési vagy
eladási, míg a szabályok összetettségét tekintve lehetnek standard, illetve
bővített aukciók. A Szervező által szervezett aukción kizárólag
meghívott Résztvevők vehetnek részt!
3.1.1. Beszerzési
aukció
Beszerzési aukció
esetén a Szervező célja az aukció feltételeiben ismertetett termék, vagy
szolgáltatás beszerzése. A Résztvevők csökkenő árakkal, valamit a kiírásnak
megfelelően opcionálisan, a Szervező által definiált növekvő vagy csökkenő
paraméterekkel licitálnak.
3.1.2. Eladási
aukció
Eladási aukció esetén
a Szervező célja az aukció feltételeiben ismertetett termék, vagy szolgáltatás
értékesítése. A Résztvevők növekvő árakkal licitálnak.
3.1.3. Standard
Aukció
A Szervező
On-line aukcióztató rendszerében a Szervező az aukció kiírásakor speciális
licitálási-, és láthatósági szabályokat definiálhat. Amennyiben ilyen speciális
szabályok a rendszerben nem kerülnek definiálásra, akkor Standard aukció kerül
kiírásra.
Standard aukció
esetén a Szervező három paraméter mentén írhat ki versenyt: ár, fizetési
határidő, szállítási határidő.
3.1.4. Bővített
aukció
A Szervező On-line
aukcióztató rendszerében az aukció Szervező az aukció kiírásakor speciális
licitálási és láthatósági szabályokat definiálhat. Amennyiben ilyen speciális
szabályok a rendszerben definiálásra kerülnek, akkor Bővített aukció kerül
kiírásra.
Bővített aukció
esetén a Szervező maximum négy versenyeztethető paraméter mentén írhat ki
on-line aukciót, melyből az ár egy fix paraméter, a többi három paraméter (pl.:
fizetési-, szállítási határidő, garancia stb.) a Szervező által szabadon
definiálható.
3.2. Ajánlattételi
felhívások
Az ajánlattételi
felhívás kezdő és végdátuma között a meghívott résztvevők a rendszeren
keresztül megtekinthetik a felhívás nyilvános adatait, majd ha a felhívást
elfogadták, a csatolt dokumentumokat is letölthetik.
4. Regisztráció
az On-line Beszerzési Rendszer Adatbázisába
4.1. Regisztráció
Résztvevőként
Résztvevőként a Szervező
meghívása nyomán történik a regisztráció. A potenciális Résztvevő a Szervezőtől
kapott úgynevezett regisztrációs kód segítségével tudja magát Résztvevőként
regisztrálni a https://www.beszerzes.kh.hu internetes oldalon. A
Résztvevő felhasználónevének és jelszavának aktiválása minden esetben a meghívó
Szervezőtől függ. Csak a Szervező tudja elfogadni (aktiválni), illetve
visszautasítani a jelentkező Résztvevőt, amelyről saját belátása szerint dönt.
A Résztvevő az elbírálásról minden esetben automatikus e-mail értesítést kap. A
Szervező nem vállal felelősséget a regisztráció során a Résztvevők által
hamisan vagy tévesen megadott adatok miatt bekövetkező károkért.
4.2 Előregisztráció
Résztvevőként
A https://www.beszerzes.kh.hu weblap
felkeresése esetén bárkinek lehetősége van előzetes regisztrációval is
bekerülni a beszerzési rendszer adatbázisába.
5. Meghívás
aukcióra vagy ajánlattételi felhívásra, kiírás módosítása
A Szervező
kizárólagos joga, hogy Résztvevőket hívjon meg ajánlattételre, illetve aukcióra.
Ajánlattételi felhívásra vagy aukcióra a https://www.beszerzes.kh.hu oldalon
regisztrált Résztvevőket lehet meghívni. A Szervező saját
fent említett kódja segítségével tud új Résztvevőket bevonni az adatbázisba és meghívni
jövőbeni aukcióira vagy ajánlattételi felhívásaira.
Amennyiben az
ajánlattételi felhíváson/on-line aukción való részvétel előminősítéshez kötött,
a Résztvevők az On-line Beszerzési Rendszerből akkor tudják letölteni az
ajánlattételi felhívás/on-line aukció dokumentumait, ha maradéktalanul
kitöltötték az előminősítésükhöz szükséges adataikat és nyilatkoztak az
előminősítés feltételeinek elfogadásáról. Az
előminősítés szükségességét, vagy szükségtelenségét a Résztvevők a kiírási
feltételekből látják. Az On-line Beszerzési Rendszer megőrzi a Résztvevők korábbi
előminősítéseit és az előregisztráció során, az egyszerűsített előminősítéskor feltöltött
adatait. Újabb meghívás esetén a Résztvevőknek a korábbi adataikat aktualizálni
és ellenőrizni kell.
A Szervezőnek
lehetősége van az ajánlattételi felhívás/on-line aukció kiírásának módosítására
az aukció esetében annak kezdete előtt, ajánlattételi felhívás esetében a
zárási dátum előtt. Az ilyen módosításokról azok a Résztvevők, akik az
ajánlattételi felhívásra/on-line aukcióra szóló meghívást elfogadták, minden
esetben automatikus e-mail értesítést kapnak.
A Résztvevő egy
meghívást elfogadhat vagy elutasíthat. Amennyiben a Résztvevő elutasítja a
meghívást, úgy az adott aukción/ajánlattételi felhíváson nem tud részt venni, a
kiírási feltételeket, a csatolt dokumentumokat nem tudja megismerni és
letölteni.
A meghívás
elfogadásáról, illetve annak elutasításáról a Szervező automatikus e-mail
üzenetet kap.
6. Licitálási
szabályok
6.1. Licit
érvényessége
A Résztvevőknek az
aukció időtartama alatt (melyet a Szervező az aukciós kiírásban definiál)
lehetősége van ajánlattételre (licitálásra). Annak érdekében, hogy hibás
licitérték ne kerülhessen feldolgozásra, a Résztvevők a licit érték kétszeri
begépelésével kell, hogy ajánlatukat megtegyék. A megtett licitértékek
kötelező érvényűek a Résztvevők számára, azok visszavonására a licit megtétele
után nincs mód. Amennyiben a Szervező másképp nem rendelkezik, az ajánlati
kötöttség ideje az ajánlat beadásától számított 60 nap. Amennyiben a Résztvevő
ajánlati kötöttségét megszegi, a Szervező jogait bíróság előtt érvényesítheti.
6.2. Nyitó
licitérték
Az On-line Aukciós
rendszerben az indulóár nélküli aukció kivételével a tételeknek nyitó licit
értéke van. Ez egy olyan ár (kezdeti érték), amelynél beszerzési aukció esetén
magasabb, illetve eladási aukció esetén alacsonyabb licit értékek nem
fogadhatók el. Több paraméter versenyeztetése esetén a licit minimum vagy
maximum értéket és irányát a rendszer megjeleníti a Résztvevőknek.
6.2.1
Indulóár
nélküli aukció esetén a Szervező nem határozza meg a nyitó licit értékét. Ilyenkor minden Résztvevő
a többiektől függetlenül megteheti az induló ajánlatát. Ezt követően a
pillanatnyi aukció beállításától függően csak a legjobb árral azonos, vagy annál
kedvezőbb értékkel licitálhat.
6.3. Legjobb
licit megjelenítése
Bővített aukció
esetén a Szervező létrehozhat olyan aukciót is, amelyben a Résztvevő nem látja
az adott tételre érkezett legjobb licitek egészét, vagy azok valamely
paramétereit. Ez két esetben fordulhat elő:
· amennyiben
a Szervező a kiíráskor rendelkezik arról, hogy mely paraméterek legyenek
elrejtve vagy,
·
amennyiben a Szervező olyan speciális licitálási szabályt
állít be, hogy a Résztvevő csak az első licit megadás után láthatja az aktuális
legjobb licitértéket.
A látható paraméterek
listája vagy az erre vonatkozó speciális licitálási szabály megjelenik a
Résztvevő számára az aukciós kiírásban.
6.4. Licitérték
csökkentés/növelés
A benyújtott
ajánlatok paraméterei a licitálás során folyamatosan csökkennek, illetve
növekednek a licit fajtájától függően. Ár esetében a licitértékek
csökkentésének/növelésének minimális értékét a Szervező az Aukció
létrehozásakor beállíthatja.
A minimális
csökkentmény/növekmény mértéke a Résztvevő saját, utolsó licitértékéhez képesti
minimális eltérést jelenti. Amennyiben a Szervező speciális licitálási
szabályként minimális lépésközt is definiál, akkor a Résztvevők licitálásuk
során az aukciós árra vonatkozóan a legjobb licitértéknél csak a minimális
lépésköz egész számú többszörösével tudnak jobb ajánlatot tenni.
Paraméter súlyozásos
aukciónál a Résztvevő árra érkezett egymás utáni licitjeinek nem kell
feltétlenül csökkeni illetve növekedni, ilyen esetekben a rendszer a pontszám
szempontjából vizsgálja, hogy az adott ajánlat kedvezőbb-e az addigi legjobb
ajánlatnál (kivétel ld. 6.8.1). Ilyen esetekben a csökkentmény/növekmény
minimális különbséget jelöl.
Nagy licitkülönbség
(10%, vagy annál nagyobb) esetén a rendszer külön megerősítést kér a
Résztvevőtől a tényleges ajánlattételt megelőzően.
A minimális
csökkentmény/növekmény mértékével kapcsolatos információ már a licitálási
időszak előtt szerepel az aukciós kiírásban.
6.5. Licitálás
időtartama
A licitálás
időtartama a Szervező által előzetesen meghirdetett időintervallum.
Alapesetben, ha
valamelyik Résztvevő a licitálás időtartamának utolsó 2 percében az addigi
legjobb ajánlatnál kedvezőbb ajánlatot tesz, akkor a licitálás időtartama
automatikusan 5 perccel meghosszabbodik. A Szervező a fentiektől eltérően is
definiálhatja az aukció automatikus meghosszabbodásának időparamétereit.
6.6. A
licit felfüggesztése, meghosszabbítása
A Szervező az
árverést tetszőleges ideig az aukció közben is felfüggesztheti, illetve
tetszőleges idővel meg is hosszabbíthatja, többek között, ha:
· valamely
Résztvevőnek technikai problémák miatt megszakad az Internet kapcsolata a
rendszerrel,
·
ha az egymással versenyző Résztvevők ajánlatainak
intenzitása ezt indokolja.
Az aukció eredeti
időtartamát a licitálás felfüggesztése nem módosítja, így a felfüggesztése
alatt is befejeződhet az aukció.
6.7. Hibás
licit törlése
A Szervezőnek
lehetősége van az aukció közben licitet törölni amennyiben egy Résztvevő az
Üzleti Szabályzatot figyelmen kívül hagyva, valamilyen oknál fogva a versenyt
zavaró licitálásával nagymértékben ellehetetleníti, vagy a többi Résztvevő
számára üzletileg szélsőségesen félrevezetővé teszi.
A törlésről az
aukciós rendszer rövid automatikus üzenetben értesítési Résztvevőket a
felhasználói felületen.
Törlés után az aukció
a törölt licitértéktől eltekintve változatlan paraméterekkel és feltételekkel
folytatódik.
6.8. Speciális
licitálási szabályok
A Bővített aukció
esetén a Szervező a következő speciális licitálási szabályokat rögzítheti:
6.8.1. A
résztvevők
az aktuális legjobb ajánlatnál csak jobbat tehetnek.
A Résztvevők a
licitálás során az aktuális legjobb ajánlatnál beszerzési aukció esetén
csak kisebb értéket, eladási aukció esetén csak nagyobb értéket adhatnak meg.
6.8.2. A
tételekhez minimális növekmény / csökkentmény adható meg
A Szervező valamennyi
tételhez külön-külön is megadhat egymástól eltérő minimális csökkentményt vagy
növekményt.
6.8.3. Résztvevők
licitjeiket csak a minimális lépésköz egész számú többszörösével
változtathatják
A Résztvevők
licitálásuk során az aukciós árra vonatkozóan a legjobb licitértéknél csak a
minimális lépésköz egész számú többszörösével tudnak kedvezőbb ajánlatot tenni
(súlyozás nélküli, beszerzési aukció esetén kisebb értéket, eladási aukció
esetén magasabb értéket). Ezt a paramétert csak a 6.8.2.-ben említett speciális
licitálási szabállyal együtt lehet alkalmazni.
6.8.4. A
tételekhez előnyös ár adható meg
A Szervező az aukció
kiírásakor ún. Előnyös árat adhat meg. Az előnyös ár egy Szervező által
preferált árszintet jelöl a Résztvevők felé. Az előnyös ár által kijelölt
árszint elérése esetén sem terheli a Szervezőt kötelem a licit tárgyára
vonatkozó szerződés megkötésére egyik Résztvevővel sem, ettől azonban a
Szervező az aukció kiírásban eltérhet.
6.8.5. A
legjobb ajánlat jellemzői csak az első ajánlat megtétele után látszanak
Beállítása esetén a
Résztvevő az aukcióba való belépéskor csak a nyitó licitértéket látja, és csak
az első ajánlata megtétele után látja az aktuális legjobb licitértéket. Több
tétel esetén a résztvevő csak azon tételek legjobb licitjeit látja, melyekre
már tett ajánlatot.
6.8.6. Láthatósági
szabályok
A Szervezőnek
opcionálisan lehetősége van a legjobb licitre vonatkozó paramétereket, a
legjobb licitet adó cég nevét, a legjobb licit pontszámát, a résztvevők
helyezéseit és pontszámukat, valamit az adott aukcióra meghívást kapott cégek
listáját megjeleníteni vagy elrejteni.
7. Üzenet
küldése valamennyi Résztvevő számára (mindenki ugyanazt megkapja)
7.1. A
Szervező lehetőségei
A Szervezőnek
lehetősége van az aukció közben valamennyi Résztvevő számára a rendszeren keresztül
üzenetet küldeni. (pl.: kiegészítő információk, esetleges pontosítások.) Az
adott üzenet minden egyes Résztvevő felhasználói felületén megjelenik, és a
következő frissítéskor lesz látható.
Ez egyirányú
kommunikáció, csak a Szervező küldheti és csakis mindenkinek egyszerre. A
Résztvevők sem egymásnak, sem a Szervezőnek nem tudnak üzenetet küldeni.
7.2. A
Szervező kötelességei
A Szervező köteles
üzenetet küldeni amennyiben:
· az
aukciót felfüggeszti
· az
aukciót meghosszabbítja (automatikusan generálódik egy üzenet)
Az üzenetben a
Szervezőnek meg kell jelölni a fenti esetek okát, a felfüggesztés esetén az
aukció várható folytatásának idejét.
8. Az
aukció legeredményesebb Résztvevőjének kiválasztása
A Szervező az aukciós
felhívásban foglaltaknak megfelelően az összességében számára legelőnyösebb
ajánlatot választja ki A Szervezőnek döntését nem kell indokolnia.
A Résztvevők
tudomásul veszik, hogy a Szervezőt nem terheli kötelem a licit tárgyára
vonatkozó szerződés megkötésére egyik Résztvevővel sem. Az ajánlat
megfelelősége nem jelenti az ajánlat automatikus elfogadását. A Szervező
fenntartja a jogot az on-line aukciós eljárás eredménytelenné nyilvánítására,
módosítására és új on-line aukció, vagy ajánlattételi felhívás kiírására.
A Szervező az aukció
lezárását követően kiértékeli az ajánlatokat, és ezt követően értesítést küld
valamennyi Résztvevőnek, amelyben a Résztvevők számára az alábbi tájékoztatást
adhatja:
-
felkérjük további egyeztetésre,
- szerződéskötési
tárgyalásokat kezd a Résztvevővel
-
ajánlata nem került kiválasztásra,
illetve, ha az
ajánlatok kiértékelése bármilyen okból elhúzódik, tájékoztathatja a
Résztvevőket, hogy az ajánlatok kiértékelése még folyamatban van.
9. Egyéb
rendelkezések
9.1. Adatvédelmi
nyilatkozat
9.1.1. A
Szervező az On-line Beszerzési rendszerben esetlegesen megjelenő személyes
adatokat a 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli. Az
adatokat kizárólag a beszerzési eljárások munkafolyamataiban használja fel, a
jelen Szabályzatban meghatározott célokra.
9.1.2. A
Szervező a Résztvevő adatait a Szervező munkafolyamataiban meghatározott módon
a K&H Csoporttagok és a KBC magyarországi kapcsolt gazdasági társaságai – a
K&H Bank Zrt, a K&H Csoport Szolgáltató Központ Kft, a K&H
Biztosító Zrt, a K&H Befektetési Alapkezelő Zrt, a K&H Equities
(Hungary) Zrt., a K&H Autópark Kft, K&H
Eszközlízing Kft., a K&H Ingatlanlízing Zrt, a K&H Faktor Zrt, a KBC
Group Magyarországi Fióktelepe - tagjaival megoszthatja.
9.1.3. A
Szervező a személyes adatokat egyéb harmadik féllel nem osztja meg.
9.1.4. A
Szervező a megadott adatokat mindaddig kezeli, amíg az érintett azok törlését
nem kéri.
9.1.5. A
Résztvevő a személyes adatok törlését a Szervezőnél – indoklás nélkül - írásban
kérheti, illetve elektronikus levélben, amely esetben a Szervező a Résztvevő
megerősítését követően törli az adatokat.
9.1.6. A
Résztvevő tudomásul veszi, hogy amennyiben adatainak törlését kéri, az egyben
regisztrációjának törlésével is járhat, következésképpen a beszerzési eljárások
résztvevőinek köréből is törlődik.
9.1.7. Személyes
adatok kezelésével kapcsolatos kifogása esetén a bank adatvédelmi felelőséhez
vagy a bírósághoz fordulhat.
9.2. A
Beszerzési Portál cookie-t használ az internetes munkamenet hitelességének
(bejelentkezett állapot) biztosítására. A Portál ezen cookie engedélyezése
nélkül nem használható.
9.3. Aki
Résztvevőként veszi igénybe az On-line beszerzési rendszert, az tudomásul
veszi, hogy a regisztráció során megadott adatai bekerülnek a Szervező
Beszerzési Adatbázisába, amely adatbázisból a Szervező bármely Szervezője
kiválaszthatja, és további on-line beszerzési cselekményre meghívhatja. A
Szervezők egyedi xxx@kh.hu e-mail címről végzik beszerzési tevékenységüket.
9.4. Az
ajánlat kidolgozásáért
térítés nem jár.
Az ajánlat elkészítésével és benyújtásával kapcsolatban felmerülő költségek a
Résztvevőt terhelik. A Szervező semmilyen körülmények között nem tartozik sem
anyagi sem bármely más felelősséggel ezekért a kiadásokért, függetlenül az
eljárás lebonyolításától vagy kimenetelétől.
10.
Titoktartás
Minden információ, amit az On-line Beszerzési Rendszer tartalmaz, a K&H
Bank Zrt és a K&H Csoport tulajdonát és üzleti titkát képezi, ezen
információk továbbadása harmadik személynek a K&H Bank Zrt és a K&H
Csoport írásos engedélye nélkül az adott Résztvevő automatikus kizárását
eredményezi az On-Line Beszerzési Rendszer használatából és a jogsértő Résztvevő
teljes kártérítési felelősségét vonja maga után.
A Résztvevők által átadott információkat, adatokat és dokumentumokat a Szervező
bizalmasnak tekinti, és ennek megfelelően kezeli és titokban tartja az ide
vonatkozó hatályos jogszabályoknak megfelelően.
11. Hírlevél
A Szervező az On-line Beszerzési Rendszer
segítségével küldött hírlevéllel tájékoztathatja a rendszer adatbázisában
szereplő Résztvevőket, illetve azok valamely általa kiválasztott csoportját.
JELEN
SZABÁLYZAT MINDEN PONTJÁT ELFOGADOM, ÉS KIJELENTEM, HOGY AZ ELŐMINŐSÍTÉSEMHEZ
BENYÚJTOTT NYILATKOZATAIMAT VÁLTOZATLANUL FENNTARTOM! AZ ON-LINE AUKCIÓHOZ,
VAGY AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁSHOZ A SZERVEZŐ ÁLTAL CSATOLT FÁJLOKBAN LÉVŐ EGYÉB
SPECIÁLIS FELTÉTELEKET MEGISMERTEM, ÉS ELFOGADOM!