|  
online beszerzésK&H Bankcsoport
üzleti szabályzat
Felhívjuk a Tisztelt Felhasználók figyelmét, hogy az On-Line Aukción való részvétellel elismerik, hogy az On-line Aukció Szolgáltatás Üzleti Szabályzatát megismerték és elfogadták.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ. A weboldalunkon történő további böngészéssel hozzájárul a cookie-k használatához.

Utolsó módosítás időpontja: 2016.04.05

 

On-line Beszerzési Rendszer Üzleti Szabályzata

 

 

K&H Csoporttagok és a KBC magyarországi kapcsolt gazdasági társaságai

nevében eljáró képviselő, a K&H Bank Zrt, mint Szervező, a továbbiakban „Szervező” jogosult jelen on-line beszerzési rendszer használatára.

 

1.     Általános rendelkezések

 

1.1.     A Szervező fenntartja a jogot jelen Szabályzat módosítására. A Szervező a Szabályzat aktuális verzióját a módosítás időpontját jól láthatóan feltüntetve közzéteszi a beszerzési rendszeren. A módosított Szabályzat megjelentetését követően azonnal hatályba lép. Az On-line Beszerzési Rendszer internetes felületén minden felhasználó mindig az aktuális szabályzatot láthatja.

1.2.     Az Internet hálózat-, és a végfelhasználók helyi infrastruktúrájának működési zavaraiból fakadó fennakadásokért és esetleges károkért a Szervezőt semmiféle felelősség nem terheli.

1.3.     Az On-line Beszerzési Rendszert igénybe vevők saját felelőssége, hogy minden ajánlattételi vagy aukciós esemény, licitálás előtt az On-line Beszerzési rendszer Üzleti Szabályzatát elolvassák és megértsék. Az Üzleti Szabályzat a beszerzési rendszerbe történő belépés után a „Dokumentumok letöltése” menüből tölthető le.

1.4.     A K&H Csoporttagok meghatalmazása alapján, a K&H Bank Zrt, a K&H Csoportszolgáltató Kft., vagy a KBC Group Magyarországi Fióktelepe szerződik. A K&H Bank Zrt és a K&H Csoporttagok természetesen önállóan is jogosultak szerződéskötésre.

 

2.     A Szolgáltatás szereplői

 

2.1.     Szervező

A Szervező az ajánlattételi felhívás vagy az aukciós kiírás elkészítője és kapcsolattartója. A Szervező az aukció esetében a kiírásban definiálja az aukció tárgyát, a hozzá kapcsolódó fizetési, szállítási és egyéb feltételeket. Az ajánlattételi felhívás esetén a felhívás tárgyát, határidejét, nyilvános leírását és a járulékos információkat tartalmazó csatolmányokat rögzíti a Szervező.

 

2.2.     Résztvevő(k)

Résztvevő lehet az a magánszemély, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezet, aki az adott aukcióra/ajánlattételi felhívásra meghívást nyert, és ott a Szervező által definiált feltételeket elfogadva

·       az aukció tárgyát képző termékre, vagy szolgáltatásra licitál.

·       az ajánlattételi felhívást elfogadja, a csatolt dokumentumokat letölti, majd ajánlatot tesz.

 

3.     On-line beszerzési cselekmények típusai

 

3.1.     Aukciók

A Szervező rendszerében lebonyolítható aukciók céljukat tekintve lehetnek beszerzési vagy eladási, míg a szabályok összetettségét tekintve lehetnek standard, illetve bővített aukciók. A Szervező által szervezett aukción kizárólag meghívott Résztvevők vehetnek részt!

 

3.1.1.      Beszerzési aukció

Beszerzési aukció esetén a Szervező célja az aukció feltételeiben ismertetett termék, vagy szolgáltatás beszerzése. A Résztvevők csökkenő árakkal, valamit a kiírásnak megfelelően opcionálisan, a Szervező által definiált növekvő vagy csökkenő paraméterekkel licitálnak.

 

3.1.2.      Eladási aukció

Eladási aukció esetén a Szervező célja az aukció feltételeiben ismertetett termék, vagy szolgáltatás értékesítése. A Résztvevők növekvő árakkal licitálnak.

 

3.1.3.      Standard Aukció

A Szervező On-line aukcióztató rendszerében a Szervező az aukció kiírásakor speciális licitálási-, és láthatósági szabályokat definiálhat. Amennyiben ilyen speciális szabályok a rendszerben nem kerülnek definiálásra, akkor Standard aukció kerül kiírásra.

Standard aukció esetén a Szervező három paraméter mentén írhat ki versenyt: ár, fizetési határidő, szállítási határidő.

 

3.1.4.      Bővített aukció

A Szervező On-line aukcióztató rendszerében az aukció Szervező az aukció kiírásakor speciális licitálási és láthatósági szabályokat definiálhat. Amennyiben ilyen speciális szabályok a rendszerben definiálásra kerülnek, akkor Bővített aukció kerül kiírásra.

Bővített aukció esetén a Szervező maximum négy versenyeztethető paraméter mentén írhat ki on-line aukciót, melyből az ár egy fix paraméter, a többi három paraméter (pl.: fizetési-, szállítási határidő, garancia stb.) a Szervező által szabadon definiálható.

 

3.2.     Ajánlattételi felhívások

 

Az ajánlattételi felhívás kezdő és végdátuma között a meghívott résztvevők a rendszeren keresztül megtekinthetik a felhívás nyilvános adatait, majd ha a felhívást elfogadták, a csatolt dokumentumokat is letölthetik.

 

4.     Regisztráció az On-line Beszerzési Rendszer Adatbázisába

 

4.1.     Regisztráció Résztvevőként

 

Résztvevőként a Szervező meghívása nyomán történik a regisztráció. A potenciális Résztvevő a Szervezőtől kapott úgynevezett regisztrációs kód segítségével tudja magát Résztvevőként regisztrálni a https://www.beszerzes.kh.hu internetes oldalon. A Résztvevő felhasználónevének és jelszavának aktiválása minden esetben a meghívó Szervezőtől függ. Csak a Szervező tudja elfogadni (aktiválni), illetve visszautasítani a jelentkező Résztvevőt, amelyről saját belátása szerint dönt. A Résztvevő az elbírálásról minden esetben automatikus e-mail értesítést kap. A Szervező nem vállal felelősséget a regisztráció során a Résztvevők által hamisan vagy tévesen megadott adatok miatt bekövetkező károkért.

 

4.2 Előregisztráció Résztvevőként

 

A https://www.beszerzes.kh.hu weblap felkeresése esetén bárkinek lehetősége van előzetes regisztrációval is bekerülni a beszerzési rendszer adatbázisába.

5.     Meghívás aukcióra vagy ajánlattételi felhívásra, kiírás módosítása

 

A Szervező kizárólagos joga, hogy Résztvevőket hívjon meg ajánlattételre, illetve aukcióra. Ajánlattételi felhívásra vagy aukcióra a https://www.beszerzes.kh.hu oldalon regisztrált Résztvevőket lehet meghívni. A Szervező saját fent említett kódja segítségével tud új Résztvevőket bevonni az adatbázisba és meghívni jövőbeni aukcióira vagy ajánlattételi felhívásaira.

 

 

Amennyiben az ajánlattételi felhíváson/on-line aukción való részvétel előminősítéshez kötött, a Résztvevők az On-line Beszerzési Rendszerből akkor tudják letölteni az ajánlattételi felhívás/on-line aukció dokumentumait, ha maradéktalanul kitöltötték az előminősítésükhöz szükséges adataikat és nyilatkoztak az előminősítés feltételeinek elfogadásáról. Az előminősítés szükségességét, vagy szükségtelenségét a Résztvevők a kiírási feltételekből látják. Az On-line Beszerzési Rendszer megőrzi a Résztvevők korábbi előminősítéseit és az előregisztráció során, az egyszerűsített előminősítéskor feltöltött adatait. Újabb meghívás esetén a Résztvevőknek a korábbi adataikat aktualizálni és ellenőrizni kell.

 

A Szervezőnek lehetősége van az ajánlattételi felhívás/on-line aukció kiírásának módosítására az aukció esetében annak kezdete előtt, ajánlattételi felhívás esetében a zárási dátum előtt. Az ilyen módosításokról azok a Résztvevők, akik az ajánlattételi felhívásra/on-line aukcióra szóló meghívást elfogadták,  minden esetben automatikus e-mail értesítést kapnak.

 

A Résztvevő egy meghívást elfogadhat vagy elutasíthat. Amennyiben a Résztvevő elutasítja a meghívást, úgy az adott aukción/ajánlattételi felhíváson nem tud részt venni, a kiírási feltételeket, a csatolt dokumentumokat nem tudja megismerni és letölteni.

 

A meghívás elfogadásáról, illetve annak elutasításáról a Szervező automatikus e-mail üzenetet kap.

 

 

6.     Licitálási szabályok

 

6.1.     Licit érvényessége

 

A Résztvevőknek az aukció időtartama alatt (melyet a Szervező az aukciós kiírásban definiál) lehetősége van ajánlattételre (licitálásra). Annak érdekében, hogy hibás licitérték ne kerülhessen feldolgozásra, a Résztvevők a licit érték kétszeri begépelésével kell, hogy ajánlatukat megtegyék. A megtett licitértékek kötelező érvényűek a Résztvevők számára, azok visszavonására a licit megtétele után nincs mód. Amennyiben a Szervező másképp nem rendelkezik, az ajánlati kötöttség ideje az ajánlat beadásától számított 60 nap. Amennyiben a Résztvevő ajánlati kötöttségét megszegi, a Szervező jogait bíróság előtt érvényesítheti.

 

6.2.     Nyitó licitérték

 

Az On-line Aukciós rendszerben az indulóár nélküli aukció kivételével a tételeknek nyitó licit értéke van. Ez egy olyan ár (kezdeti érték), amelynél beszerzési aukció esetén magasabb, illetve eladási aukció esetén alacsonyabb licit értékek nem fogadhatók el. Több paraméter versenyeztetése esetén a licit minimum vagy maximum értéket és irányát a rendszer megjeleníti a Résztvevőknek.

 

6.2.1                Indulóár nélküli aukció esetén a Szervező nem határozza meg a nyitó licit értékét. Ilyenkor minden Résztvevő a többiektől függetlenül megteheti az induló ajánlatát. Ezt követően a pillanatnyi aukció beállításától függően csak a legjobb árral azonos, vagy annál kedvezőbb értékkel licitálhat.

 

6.3.     Legjobb licit megjelenítése

 

Bővített aukció esetén a Szervező létrehozhat olyan aukciót is, amelyben a Résztvevő nem látja az adott tételre érkezett legjobb licitek egészét, vagy azok valamely paramétereit. Ez két esetben fordulhat elő:

·       amennyiben a Szervező a kiíráskor rendelkezik arról, hogy mely paraméterek legyenek elrejtve vagy,

·       amennyiben a Szervező olyan speciális licitálási szabályt állít be, hogy a Résztvevő csak az első licit megadás után láthatja az aktuális legjobb licitértéket.

 

A látható paraméterek listája vagy az erre vonatkozó speciális licitálási szabály megjelenik a Résztvevő számára az aukciós kiírásban.

 

6.4.     Licitérték csökkentés/növelés

 

A benyújtott ajánlatok paraméterei a licitálás során folyamatosan csökkennek, illetve növekednek a licit fajtájától függően. Ár esetében a licitértékek csökkentésének/növelésének minimális értékét a Szervező az Aukció létrehozásakor beállíthatja.

 

A minimális csökkentmény/növekmény mértéke a Résztvevő saját, utolsó licitértékéhez képesti minimális eltérést jelenti. Amennyiben a Szervező speciális licitálási szabályként minimális lépésközt is definiál, akkor a Résztvevők licitálásuk során az aukciós árra vonatkozóan a legjobb licitértéknél csak a minimális lépésköz egész számú többszörösével tudnak jobb ajánlatot tenni.

 

 

 

Paraméter súlyozásos aukciónál a Résztvevő árra érkezett egymás utáni licitjeinek nem kell feltétlenül csökkeni illetve növekedni, ilyen esetekben a rendszer a pontszám szempontjából vizsgálja, hogy az adott ajánlat kedvezőbb-e az addigi legjobb ajánlatnál (kivétel ld. 6.8.1). Ilyen esetekben a csökkentmény/növekmény minimális különbséget jelöl.

 

Nagy licitkülönbség (10%, vagy annál nagyobb) esetén a rendszer külön megerősítést kér a Résztvevőtől a tényleges ajánlattételt megelőzően.

 

A minimális csökkentmény/növekmény mértékével kapcsolatos információ már a licitálási időszak előtt szerepel az aukciós kiírásban.

 

 

6.5.     Licitálás időtartama

 

A licitálás időtartama a Szervező által előzetesen meghirdetett időintervallum.

Alapesetben, ha valamelyik Résztvevő a licitálás időtartamának utolsó 2 percében az addigi legjobb ajánlatnál kedvezőbb ajánlatot tesz, akkor a licitálás időtartama automatikusan 5 perccel meghosszabbodik. A Szervező a fentiektől eltérően is definiálhatja az aukció automatikus meghosszabbodásának időparamétereit.

 

6.6.     A licit felfüggesztése, meghosszabbítása

 

A Szervező az árverést tetszőleges ideig az aukció közben is felfüggesztheti, illetve tetszőleges idővel meg is hosszabbíthatja, többek között, ha:

·       valamely Résztvevőnek technikai problémák miatt megszakad az Internet kapcsolata a rendszerrel,

·       ha az egymással versenyző Résztvevők ajánlatainak intenzitása ezt indokolja.

 

Az aukció eredeti időtartamát a licitálás felfüggesztése nem módosítja, így a felfüggesztése alatt is befejeződhet az aukció.

 

 

6.7.     Hibás licit törlése

 

A Szervezőnek lehetősége van az aukció közben licitet törölni amennyiben egy Résztvevő az Üzleti Szabályzatot figyelmen kívül hagyva, valamilyen oknál fogva a versenyt zavaró licitálásával nagymértékben ellehetetleníti, vagy a többi Résztvevő számára üzletileg szélsőségesen félrevezetővé teszi.

 

A törlésről az aukciós rendszer rövid automatikus üzenetben értesítési Résztvevőket a felhasználói felületen.

 

Törlés után az aukció a törölt licitértéktől eltekintve változatlan paraméterekkel és feltételekkel folytatódik.

 

6.8.     Speciális licitálási szabályok

 

A Bővített aukció esetén a Szervező a következő speciális licitálási szabályokat rögzítheti:

 

6.8.1.      A résztvevők az aktuális legjobb ajánlatnál csak jobbat tehetnek.

 

A Résztvevők a licitálás során az aktuális legjobb ajánlatnál beszerzési aukció esetén csak kisebb értéket, eladási aukció esetén csak nagyobb értéket adhatnak meg.

 

6.8.2.       A tételekhez minimális növekmény / csökkentmény adható meg

 

A Szervező valamennyi tételhez külön-külön is megadhat egymástól eltérő minimális csökkentményt vagy növekményt.

 

6.8.3.      Résztvevők licitjeiket csak a minimális lépésköz egész számú többszörösével változtathatják

 

A Résztvevők licitálásuk során az aukciós árra vonatkozóan a legjobb licitértéknél csak a minimális lépésköz egész számú többszörösével tudnak kedvezőbb ajánlatot tenni (súlyozás nélküli, beszerzési aukció esetén kisebb értéket, eladási aukció esetén magasabb értéket). Ezt a paramétert csak a 6.8.2.-ben említett speciális licitálási szabállyal együtt lehet alkalmazni.

 

6.8.4.      A tételekhez előnyös ár adható meg

 

A Szervező az aukció kiírásakor ún. Előnyös árat adhat meg. Az előnyös ár egy Szervező által preferált árszintet jelöl a Résztvevők felé. Az előnyös ár által kijelölt árszint elérése esetén sem terheli a Szervezőt kötelem a licit tárgyára vonatkozó szerződés megkötésére egyik Résztvevővel sem, ettől azonban a Szervező az aukció kiírásban eltérhet.

 

6.8.5.      A legjobb ajánlat jellemzői csak az első ajánlat megtétele után látszanak

 

Beállítása esetén a Résztvevő az aukcióba való belépéskor csak a nyitó licitértéket látja, és csak az első ajánlata megtétele után látja az aktuális legjobb licitértéket. Több tétel esetén a résztvevő csak azon tételek legjobb licitjeit látja, melyekre már tett ajánlatot.

 

6.8.6.      Láthatósági szabályok

 

A Szervezőnek opcionálisan lehetősége van a legjobb licitre vonatkozó paramétereket, a legjobb licitet adó cég nevét, a legjobb licit pontszámát, a résztvevők helyezéseit és pontszámukat, valamit az adott aukcióra meghívást kapott cégek listáját megjeleníteni vagy elrejteni.

 

7.     Üzenet küldése valamennyi Résztvevő számára (mindenki ugyanazt megkapja)

 

7.1.     A Szervező lehetőségei

 

A Szervezőnek lehetősége van az aukció közben valamennyi Résztvevő számára a rendszeren keresztül üzenetet küldeni. (pl.: kiegészítő információk, esetleges pontosítások.) Az adott üzenet minden egyes Résztvevő felhasználói felületén megjelenik, és a következő frissítéskor lesz látható.

 

Ez egyirányú kommunikáció, csak a Szervező küldheti és csakis mindenkinek egyszerre. A Résztvevők sem egymásnak, sem a Szervezőnek nem tudnak üzenetet küldeni.

 

7.2.     A Szervező kötelességei

 

A Szervező köteles üzenetet küldeni amennyiben:

·       az aukciót felfüggeszti

·       az aukciót meghosszabbítja (automatikusan generálódik egy üzenet)

 

Az üzenetben a Szervezőnek meg kell jelölni a fenti esetek okát, a felfüggesztés esetén az aukció várható folytatásának idejét.

 

8.     Az aukció legeredményesebb Résztvevőjének kiválasztása

 

 

A Szervező az aukciós felhívásban foglaltaknak megfelelően az összességében számára legelőnyösebb ajánlatot választja ki A Szervezőnek döntését nem kell indokolnia.

 

A Résztvevők tudomásul veszik, hogy a Szervezőt nem terheli kötelem a licit tárgyára vonatkozó szerződés megkötésére egyik Résztvevővel sem. Az ajánlat megfelelősége nem jelenti az ajánlat automatikus elfogadását. A Szervező fenntartja a jogot az on-line aukciós eljárás eredménytelenné nyilvánítására, módosítására és új on-line aukció, vagy ajánlattételi felhívás kiírására.

 

A Szervező az aukció lezárását követően kiértékeli az ajánlatokat, és ezt követően értesítést küld valamennyi Résztvevőnek, amelyben a Résztvevők számára az alábbi tájékoztatást adhatja:

 

- felkérjük további egyeztetésre,

- szerződéskötési tárgyalásokat kezd a Résztvevővel

            - ajánlata nem került kiválasztásra,

 

illetve, ha az ajánlatok kiértékelése bármilyen okból elhúzódik, tájékoztathatja a Résztvevőket, hogy az ajánlatok kiértékelése még folyamatban van.

 

 

9.     Egyéb rendelkezések

 

9.1.     Adatvédelmi nyilatkozat

 

9.1.1.      A Szervező az On-line Beszerzési rendszerben esetlegesen megjelenő személyes adatokat a 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli. Az adatokat kizárólag a beszerzési eljárások munkafolyamataiban használja fel, a jelen Szabályzatban meghatározott célokra.

9.1.2.      A Szervező a Résztvevő adatait a Szervező munkafolyamataiban meghatározott módon a K&H Csoporttagok és a KBC magyarországi kapcsolt gazdasági társaságai – a K&H Bank Zrt, a K&H Csoport Szolgáltató Központ Kft, a K&H Biztosító Zrt, a K&H Befektetési Alapkezelő Zrt, a K&H Equities (Hungary) Zrt., a K&H Autópark Kft, K&H Eszközlízing Kft., a K&H Ingatlanlízing Zrt, a K&H Faktor Zrt, a KBC Group Magyarországi Fióktelepe - tagjaival megoszthatja.

9.1.3.      A Szervező a személyes adatokat egyéb harmadik féllel nem osztja meg.

9.1.4.      A Szervező a megadott adatokat mindaddig kezeli, amíg az érintett azok törlését nem kéri.

9.1.5.      A Résztvevő a személyes adatok törlését a Szervezőnél – indoklás nélkül - írásban kérheti, illetve elektronikus levélben, amely esetben a Szervező a Résztvevő megerősítését követően törli az adatokat.

9.1.6.      A Résztvevő tudomásul veszi, hogy amennyiben adatainak törlését kéri, az egyben regisztrációjának törlésével is járhat, következésképpen a beszerzési eljárások résztvevőinek köréből is törlődik.

9.1.7.      Személyes adatok kezelésével kapcsolatos kifogása esetén a bank adatvédelmi felelőséhez vagy a bírósághoz fordulhat.

 

 

9.2.     A Beszerzési Portál cookie-t használ az internetes munkamenet hitelességének (bejelentkezett állapot) biztosítására. A Portál ezen cookie engedélyezése nélkül nem használható.

 

9.3.     Aki Résztvevőként veszi igénybe az On-line beszerzési rendszert, az tudomásul veszi, hogy a regisztráció során megadott adatai bekerülnek a Szervező Beszerzési Adatbázisába, amely adatbázisból a Szervező bármely Szervezője kiválaszthatja, és további on-line beszerzési cselekményre meghívhatja. A Szervezők egyedi xxx@kh.hu e-mail címről végzik beszerzési tevékenységüket.

 

9.4.     Az ajánlat kidolgozásáért térítés nem jár. Az ajánlat elkészítésével és benyújtásával kapcsolatban felmerülő költségek a Résztvevőt terhelik. A Szervező semmilyen körülmények között nem tartozik sem anyagi sem bármely más felelősséggel ezekért a kiadásokért, függetlenül az eljárás lebonyolításától vagy kimenetelétől.

 

10.  Titoktartás

 

Minden információ, amit az On-line Beszerzési Rendszer tartalmaz, a K&H Bank Zrt és a K&H Csoport tulajdonát és üzleti titkát képezi, ezen információk továbbadása harmadik személynek a K&H Bank Zrt és a K&H Csoport írásos engedélye nélkül az adott Résztvevő automatikus kizárását eredményezi az On-Line Beszerzési Rendszer használatából és a jogsértő Résztvevő teljes kártérítési felelősségét vonja maga után.

 

A Résztvevők által átadott információkat, adatokat és dokumentumokat a Szervező bizalmasnak tekinti, és ennek megfelelően kezeli és titokban tartja az ide vonatkozó hatályos jogszabályoknak megfelelően.

 

11. Hírlevél

 

A Szervező az On-line Beszerzési Rendszer segítségével küldött hírlevéllel tájékoztathatja a rendszer adatbázisában szereplő Résztvevőket, illetve azok valamely általa kiválasztott csoportját.

 

JELEN SZABÁLYZAT MINDEN PONTJÁT ELFOGADOM, ÉS KIJELENTEM, HOGY AZ ELŐMINŐSÍTÉSEMHEZ BENYÚJTOTT NYILATKOZATAIMAT VÁLTOZATLANUL FENNTARTOM! AZ ON-LINE AUKCIÓHOZ, VAGY AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁSHOZ A SZERVEZŐ ÁLTAL CSATOLT FÁJLOKBAN LÉVŐ EGYÉB SPECIÁLIS FELTÉTELEKET MEGISMERTEM, ÉS ELFOGADOM!